Personal training versus small group training

personal training en small group training in den haag

Personal training versus small group training is een artikel waarbij we deze twee diensten gaan vergelijken. Het zijn twee totaal andere diensten en daarom is het handig om te weten waar jij meer aan hebt.

 

Wat is personal training?

Personal training is dat je een uur persoonlijke begeleiding krijgt van een gecertificeerde coach. personal training is eigenlijk privé les krijgen op gebied van voeding, training en gedrag.

 

Bij Body Inverso is personal training wat persoonlijker en doelgerichter. Het is meer dan een uurtje sporten!

 

Wij hebben namelijk het beste van twee werelden samengebracht. Oftewel het is een combinatie van coaching en training. Coaching kan je zien als extra begeleiding op het gebied van voeding, training en gedrag. Naast een uur training heb je dus ook een extra moment met jouw coach waarin je gaat bespreken hoe jouw week is geweest. Tijdens dit sparing moment kan je ook gelijk al je vragen stellen en samen kijken hoe jij zo optimaal mogelijk resultaat kan behalen.

Voordelen van personal training bij Body Inverso

Maar wat zijn de voordelen van onze unieke manier personal training geven?

 

Aanleren van de juiste technieken.

Het is heel belangrijk om te trainen met de juisten technieken hierdoor heb je minder kans op blessures en/of andere pijntjes. Niemand wilt onnodig een blessure krijgen toch?

 

Bij personal training focussen we eerst op de juiste technieken aanleren van verschillende oefeningen voordat we met meer gewicht gaan trainen. Zodra de techniek goed is gaan we zwaarder trainen. Natuurlijk wel zo zwaar dat je het aan kan, ook hier zit een opbouw in! Juist door personal training kan je coach goed je techniek in de gaten houden en je helpen.

 

Sportbuddy die nooit afzegt.

Een sportbuddy die nooit afzegt! Hoe fijn is dat? Nooit meer een excuus om niet te sporten.

 

Bij personal training is natuurlijk je coach die dan je sportbuddy is. Veel mensen hebben een stok achter de deur nodig om echt regelmatig te blijven sporten. Een coach die nooit afzegt is dan echt geweldig! Af en toe wil je waarschijnlijk je coach uitschelden als ze weer zegt dat je gewoon komt trainen, maar als je ziet wat voor resultaat je behaalt is het honderd procent waard.

 

Juiste begeleiding met voeding.

Ik denk dat dit nog moeilijker is dan het trainen zelf. Voeding is een onderwerp waarbij mensen denken dat het gigantische ingewikkeld is of iets wat onbereikbaar is voor ze.

 

Naast het trainen is voeding ook een onderdeel van de persoonlijke begeleiding van Body Inverso. Begeleiding in voeding hoort er gewoon bij vind ik persoonlijk. Of iemand moet zijn voeding al goed op orde hebben dan valt er weinig over te sparren. Een goed advies geven over voeding en hoe je het kan aanpakken zodat je het langer dan vier weken volhoud. Samen zorgen dat je bewust keuzes maakt met voeding en begrijpt hoe het werkt. Niet alleen resultaat behalen maar ook behouden. Wil jij meer weten over wat gezonde voeding is en hoe jij kan afvallen zonder beperkingen? Van mei 2022 komt er een Webinar online. Klik hier voor meer informatie>>>

 

Sporten wanneer het jou goed uitkomt

Hoe fijn is het als je op woensdag middag wilt trainen dat dat gewoon kan?!

Dat is het fijne aan personal training. Je kan samen met je coach sporten op tijden die jouw goed uitkomen. Hierdoor wordt de drempel heel erg verlaagd voor de leden. Het kost geen moeite om te komen sporten aangezien je traint op tijden die voor jou het beste uitkomen. Plus punt!

 

Sneller resultaat

Hoe komt het toch dat je met een coach sneller resultaat behaald dan wanneer je alleen gaat trainen?

 

Als je alleen traint heb je sneller geneigd om te stoppen met een oefening als het wat zwaarder wordt. Met een coach naast je ga je toch meer die grens samen opzoeken. Hierdoor heb je sneller resultaat aangezien je ook optimaler traint.

 

En je coach wacht op je elke training dus zomaar afzeggen is ook geen optie! Samen een commitment hebben op jouw doelen en gezondheid.

 

Ook door de coaching momenten ligt het resultaat een stuk hoger. Tijdens de coaching ga je samen focuspunten bespreken voor komende week. oftewel je maakt concrete afspraken en die worden volgende week weer besproken. Stukje accountability!

voordelen van personal training in den haag

Voor wie is personal training?

Je zou denken dat personal training voor iedereen is, maar dat is niet helemaal zo. Doordat we extra begeleiding geven op gebied van voeding, training en gedrag is deze manier van personal training niet voor iedereen.

 

Voor wie is PT:

  • Als je al vaker gewicht hebt verloren maar het resultaat niet kan vasthouden.
  • Je te weinig kennis hebt over voeding en training.
  • Er zoveel kennis op het internet staat dat je niet weet wat je moet geloven.
  • Als je moeite hebt om door te zetten.
  • Als je veel stress ervaart.
  • Als je geen structuur hebt in je slaapritme.

Wat is small group training?

Je kan ook onder begeleiding sporten met gelijkgestemden. Oftewel een small group training. Op deze manier kan je sporten onder begeleiding, maar train je ook met gelijkgestemden samen. Je traint effectief en in een gezellig groep!

 

Je traint in een groepje van vier personen samen onder begeleiding van een personal coach. Het fijne aan de small group training is dat je in een groep traint maar wel op je eigen niveau mee kan trainen. Wat ik hiermee bedoel is dat als iemand met vijftig kg een squat doet, maar jij kan zwaarder dan kan dat gewoon in de groepsles. Het gewicht wordt aangepast en zo kan iedereen mee trainen op zijn/haar eigen niveau. Dat is wel zo fijn!

 

Daarnaast train je met mensen samen die ook werken aan hun gezondheid. Hierdoor kan je elkaar motiveren en ondersteunen tijdens de training. Het is prettig om met een groep gelijkgestemden te trainen. Hierdoor wordt trainer leuker en als je denkt dat je niet meer kan heb je een hele groep achter je staan die je er alsnog doorheen slepen. Tof toch!

Voordelen van small group training

Maar wat zijn de voordelen van onze small group training?

 

Elke week een full body workout

Alle spiergroepen komen elke training weer voor. Het is een combinatie les van kracht en uithoudingsvermogen. Na drie maanden voel jij je fitter. Je kracht is toegenomen en je uithoudingsvermogen is verbeterd. Tijdens de training zal de trainer ervoor zorgen dat jij alles uit je training haalt. Of je nou even die schop onder je kont nodig hebt, een stevige peptalk of een luisterend oor.

 

Drie maanden lang samen trainen

Je traint drie maanden lang met dezelfde groep en coach. Het fijne hieraan is dat je een vast contactpersoon hebt en je de groep leert kennen. Zo train je niet alleen samen maar wordt je ook een community. Na die drie maanden kan jij je weer inschrijven voor drie maanden of zelfstandig verder gaan trainen.

 

Voel je fitter en energieker

Het is een leuke pittige les waarbij de focus ligt op conditie en kracht. Hierdoor voel jij je in een korte periode fitter en energieker. Lekker één of twee uur per week trainen onder geleiding in een groep.

 

Trainen in een exclusieve groep

We werken met maximaal vier personen per groep. Dit doen we zodat de trainer goed de techniek kan controleren en corrigeren. Daarnaast is iedereen uniek, daarom vinden wij het belangrijk dat je bij ons écht persoonlijke begeleiding krijgt zelfs als je in een groep traint. Je traint voor drie maanden lang met gelijkgestemden in een groep.

 

Vaste dag en tijdstip trainen

Sommige mensen vinden flexibiliteit fijn maar andere mensen vinden het juist prettig als je op een vaste dag traint. Dan weet je altijd waar je aan toe bent. Bij de small group training sport jij altijd op een vaste dag en tijdstip en ook nog eens met dezelfde groep.

Voor wie is de small group training?

Niet voor iedereen is de groepsles een goede optie, net als dat personal training ook niet voor iedereen is. Bij Body Inverso zit er een groot verschil tussen personal training en de small group training, het zijn echt twee totaal verschillende diensten. De ene is niet beter dan de ander, het is gewoon anders.

 

Small group training is perfect voor mensen die niet gigantische willen afvallen, maar gewoon een uur willen knallen. Lekker een uur effectief trainen in een klein groepje en ook nog eens onder begeleiding. Met de groepsles wordt ook niet rekening gehouden met specifieke doelen, het is een algemene les. Oftewel elke week een uitdagende total body workout waarbij de focus ligt op kracht en uithoudingsvermogen.

 

Het is voor mensen een leuke les om mee te doen en iedereen kan ook nog eens meedoen! Iedereen kan op zijn/haar eigen niveau meedoen met de les. Het is echt een leuke les om aan mee te doen, vooral als je zelf niet het doorzettingsvermogen hebt om zelf elke week te gaan trainen. Dan is dit de perfecte stok achter de deur.

 

De small group training is wat voor jou als:

  • Je trainen in een kleine groep gezellig vind.
  • Je onder begeleiding wilt sporten, want alleen weet je niet wat je moet doen.
  • Je een stok achter de deur nodig hebt om ook echt elke week te gaan trainen.
  • Jij je fitter en energieker wilt voelen.
  • Je vier sportbuddy’s wilt die elkaar elke training motiveren om alles uit je training te halen.

 

Als je dit rijtje leest en denkt: ‘’Ja, dit is iets voor mij!’’ Neem dan vooral even contact met ons op en wie weet hebben we nog een plekje vrij in onze populaire groepsles!

 

Combineren?

Vaak wordt personal training gecombineerd met small group training. Dan heb je toch bijvoorbeeld één keer in de week het persoonlijke en een op maat gemaakte training en dan één keer in de week samen trainen met een groep. Dat is ook een hele goeie optie voor mensen die twee keer per week personal training te duur vinden. Zeker iets om over na te denken!

 

Denk goed na over wat jij wilt bereiken met trainen onder begeleiding en maak zo je keuze of je personal training of small group training gaat doen. Twijfel je? Vraag dan een gratis proefsessie aan en dan kijken we samen wat het beste bij jou past.

Vond je het interessant? Deel het!

 

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

Lees ook onze andere blogs

Hoe kan jij je resultaat behouden met Sinterklaas

Met een paar praktische tips leer jij hoe jij je resultaat kan behouden met de feestdagen.

Concrete doelen stellen met een personal trainer

Hoe kan jij concrete doelen stellen zodat de kans op slagen veel groter is? Lees het allemaal in dit artikel.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

trainer Joshua helpt een klant tijdens een personal training sessie

ADRES

Oude middenweg 229A
2491 AG Den Haag

Gratis parkeren