Hoe effectief is personal training in Den Haag

Hoe effectief is personal training in Den Haag?

Hoe effectief is personal training in Den Haag? Er zijn zoveel trainers en zoveel mensen die tegenwoordig een trainer hebben, maar is het ook effectief?

 

In dit artikel gaan we vertellen waarom personal training zeker wel effectief is en hoe jij het nog effectiever kan maken! Uiteindelijk wil je niet alleen sporten onder begeleiding, maar ook resultaat zien.

 

Wat is effectief werken?

Effectief betekent doeltreffend of doelmatig. Effectief wil zeggen dat een persoon of organisatie activiteiten verricht die het doel van die persoon of organisatie realiseren.

 

Dat is letterlijk de betekenis van effectief, maar wat is effectief werken?

 

Tegenwoordig als je aan iemand vraagt hoe het gaat is (bijna) altijd het antwoord; ‘Ja, druk! Bij het woord druk weet je eigenlijk nogsteeds niks. Door te zeggen dat je druk bent weet iemand niet of je wel of niet effectief werkt. Je hebt namelijk 2 manieren (in mijn ogen) dat je druk kan zijn.

 

Manier 1: Je bent druk omdat je geen goeie planning hebt gemaakt en hierdoor in de knel komt met je schema. Je werkt veel, maar eigenlijk is dit puur inhalen van wat al af had moeten zijn. Bij deze soort druk hoort ook dat je vooral bezig bent met brandje blussen en niet met de taken die je vooruit helpen.  Je bent druk, maar je werkt niet effectief.

 

Manier 2: Je bent druk, omdat je in je agenda blokken hebt ingepland waarbij je bezig bent met je werk en blokken waarin je rust pakt. In de blokken dat je werkt heb je een planning gemaakt van wat prioriteit heeft om af te hebben die dag. De rust blokken zijn bedoeld om rust te pakken, dus niet bezig te zijn met werk en om dan ook gelijk even te eten. Zo ben je druk op momenten dat het moet en ben je ook bezig met werk wat je hebt ingepland voor die dag.

 

Manier 2 is veel effectiever. Je werkt doelgericht voor een paar uur en dan pak je even rust om vervolgens met nieuwe energie en focus het volgende blok te werken. Door doelgericht te werken en een goeie planning te maken werk je veel effectiever.

 

Effectief werken zorgt ervoor dat je juist meer vrije tijd hebt en niet minder! Denk daar maar eens over na.

Effectief werken in de sportschool.

Als je gaat trainen in de sportschool wil je ook effectief/doelgericht werken. Je kan wel een beetje aan wat apparaten gaan duwen en trekken, maar dat heeft niet zoveel zin. Je bent met een reden lid geworden van de sportschool, dus dan wil je ook doelgericht te werk gaan.

 

Of je doel nou afvallen, aankomen, rust vinden of iets anders dat maakt niet uit! Je komt naar de sportschool met een doel en je wilt dat doel behalen en wel op een effectieve manier. Hoe ga je nou effectief te werk in de sportschool?

 

Stappenplan effectief werken in de sportschool

Als je gaat beginnen wil je wel met een plan gaan. Hierbij een stappenplan om te zorgen dat je effectief te werk gaat in de sportschool.

 

Stap 1: Concreet doel formuleren.

Als eerste je jij je doel concreet maken, maar wat bedoel ik met concreet? Je gaat niet alleen zeggen dat je wilt afvallen of sterker worden, maar je gaat zeggen dat je x aantal kilo’s wilt afvallen in x aantal maanden. Denk hierbij wel goed na over een realistische doel. Je wilt dus niet alleen heel duidelijk zijn wat je doel is, maar ook een doel bedenken wat haalbaar is!

 

Stap 2: Welke acties zijn nodig?

Zodra je weet wat je doel is kan je gaan kijken wat jij nodig hebt om je doel te bereiken? Moet je ook kijken naar je voeding, slaap en stress? Welke acties zijn nodig om dit te verbeteren? Allemaal vragen waar je bij stap 2 over na gaat denken. Wees kritische naar jezelf toe! Als je minder dan 7 uur slaapt dan is je slaap verbeteren dus ook een actie die nodig is.

 

Stap 4: De acties uitwerken.

Als je eenmaal hebt opgeschreven welke acties er nodig zijn ga je per actie uitschrijven wat je daarvoor kan doen. Denk hierbij aan je wilt je slaap verbeteren dus je gaat een avondroutine creëren. De avondroutine is dat je een uur voordat je gaat slapen de beeldschermen uitzet, een warme douche neemt, de taken voor de volgende dag doornemen en dan nog even lezen. Dan pas heb je goed nagedacht over hoe jij je actie gaat uitvoeren. Schrijf dit per actiepunt helemaal uit en ga ook nadenken of je hier hulp nodig bij hebt van een coach, personal trainer, diëtiste etc.

 

Stap 5: Je plan uitvoeren.

Nu je op papier hebt gezet wat je precies gaat doen en wie je daarbij gaat helpen kan je aan de slag. Op deze manier werk jij effectief naar je doel toe. Je bent niet bezig met randzaken, maar alleen met wat nodig is voor resultaat. Tijd voor actie!

samen met jouw personal trainer doelen stellen om zo effectief mogelijk te werken

Samen met een personal trainer werken

Zodra je stap 4 hebt gedaan kan het zo zijn dat je toch liever samen met een personal trainer wilt samenwerken. Dit kan komen omdat je net even wat kennis mist of omdat je geen doorzettingsvermogen hebt om jezelf naar de sportschool toe te slepen.

 

Dan is een personal trainer heel handig. Je kan samen met je trainer bovenstaande stappenplan maken of je neemt jou plan mee naar je personal trainer. Zo heb je vanaf het begin heel duidelijk wat je wilt en waar je hulp nodig bij hebt.

 

Samen met een personal trainer werken zorgt al voor een groot stuk dat je effectief werkt. Jouw trainer weet namelijk hoe jij moet trainen en wat je moet doen met je voeding om tot jouw doelen te komen. Trainen met een personal trainer zorgt zeker wel dat jij je doel effectiever behaalt.

 

Is personal training effectief

Personal training is dus zeker wel effectief. Toch is er nog iets wat nog effectiever werkt en dat is een personal coach. Een personal coach zorgt voor een fysieke training, maar geeft je ook extra begeleiding op het gebied van voeding, training en gedrag. Door een totaalpakket te nemen ben je nog effectiever bezig. Als je bijvoorbeeld slecht slaapt heeft dat uiteindelijk ook effect in je training en dat geldt ook voor stress en voeding.

 

Met een personal coach werk jij doelgericht aan je doelen. Wel zou ik aanraden als je echt grote doelen hebt dat je dan aan de slag gaat met een personal coach. Is voor de rest alles stabiel en wil je alleen bijvoorbeeld sterker worden in de sportschool dan zou ik zeggen ga opzoek naar een personal trainer. Ik heb laatst nog een artikel geschreven over de voor- en nadelen van een personal coach en trainer. Lees hier het artikel en kom erachter waar jij meer behoefte aan hebt>>>

 

Conclusie: Hoe effectief is personal training?

Personal training is zeker heel effectief! Samen met jou trainer kan je specifiek gaan trainen op jouw doel. Als je meer hebt aan een coach is dat ook helemaal super. Met een coach kan je ook heel effectief werken aan een gezonde leefstijl door de extra begeleiding naast je training op gebied van voeding, training en gedrag.

 

Als jij 100% geeft en jouw trainer ook dan wordt het heel succesvol en heb jij je doelen zo behaalt!

Vond je het interessant? Deel het!

 

Lees ook onze andere blogs

Invloed van stress op afvallen in Den Haag

Stress heeft ook invloed op jouw gewicht verlies, daarom is het belangrijk om niet alleen te kijken naar je voeding en training als je gewicht wilt verliezen. Leer in deze blog alles over de effecten van stress en hoe jij je stress kan verlagen.

Hoe kan jij je training kort en effectief maken

Je hebt een druk schema en je wilt wel trainen dus wil je een korte training doen. Maar hoe zorg je nou dat je training niet alleen kort is, maar ook effectief? Dat hebben wij voor jou in dit artikel gezet.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

trainer Joshua helpt een klant tijdens een personal training sessie

ADRES

Oude middenweg 229A
2491 AG Den Haag

Gratis parkeren