Voordelen van personal training in Den Haag

voordelen van personal training in den haag

Voordelen van personal training in Den Haag? Wat is dat nou weer voor blog! Oké, misschien niet specifiek in den haag, maar deze blog gaat wel over alle voordelen van personal training en small group training.

 

Door corona is sporten en bewegen nog meer in de spotlight komen te staan. Het was altijd al belangrijk, maar het lijkt wel of mensen nu pas het beseffen. Dus wij hebben voor jou even alles op een rijtje gezet de voordelen en wat is personal training en small group training nou eigenlijk?

Wat is personal training?

Iedereen heeft er wel eens over gehoord en heeft een eigen beeld van personal training. Maar wat doen personal trainers nou echt en wat is het precies.

 

Personal training is dat je een uur ( kan ook korter zijn) fitness training krijgt van een trainer. De trainer bereidt de les voor zodat je een uur lang onder begeleiding kan sporten. Naast de training kan personal training ook bestaan uit een stukje coaching. Dit zit niet altijd stadaard erbij bij elke trainer. Daarnaast vult elke trainer ook het stukje coaching weer anders in. Bij Body Inverso doen we wel een stukje coaching erbij. Dit zit er dus standaard bij.

 

Personal training is dus eigenlijk privé les krijgen en begeleiding van een trainer.

 

voor wie is personal training?

  • mensen die een stok achter de deur nodig hebben.
  • mensen die nog niet genoeg kennis hebben over voeding en training technieken.
  • als je wilt gaan voor langdurig resultaat.
  • als je er klaar mee bent om steeds een crashdieet te doen.
  • voor iedereen die fitter en energieker wilt zijn.
  • mensen die graag persoonlijk begeleid willen worden.

Wat is small group training?

Een bekende term in de fitness wereld, maar soms nog een hele onbekende term voor mensen die niet in het fitness wereldje zitten. Eigenlijk is small group training een groepsles. Alleen dan in een klein groepje. Per fitness locatie kan het aantal deelnemers ook weer veranderen. Bij Body Inverso doen we small group training met maximaal 4 personen.

 

Je traint ook hier een uur lang en de les is voorbereid door de trainer. Alleen in plaats van alleen trainen, train je nu samen met 3 anderen. De groep is niet te groot waardoor je alsnog goed begeleid kan worden op techniek.

 

Small group is les krijgen van een trainer in een klein groepje.

 

voor wie is small group?

  • voor als je graag samen met een groep wilt trainen.
  • in korte periode fitter wilt zijn.
  • op je eigen niveau meetrainen.
  • als je een stok achter de deur nodig hebt.
  • als je er klaar mee bent om steeds terug te vallen in oude gewoontes.
  • voor iedereen die zich fitter en energieker wilt voelen.

voordelen van personal training en small group training in Den Haag.

Wij hebben voor jullie 5 voordelen van personal training en small group training op een rijtje gezet. Na het lezen van deze voordelen kan je bijna niet anders dan een trainer in de arm te nemen!

1. Aanleren van de juiste technieken

Het is heel belangrijk om te trainen met de juisten technieken bij personal training en small group training. Hierdoor heb je minder kans op blessures. Niemand wilt onnodig een blessure krijgen toch?

 

Bij personal training focussen we eerst op de juiste technieken aanleren van verschillende oefeningen voordat we met meer gewicht gaan trainen. Zodra de techniek goed is gaan we zwaarder trainen. Natuurlijk wel zo zwaar dat je het aan kan! We gaan niet onnodig belachelijk zwaar trainen met gewicht wat je nog niet aankan. Ook dit wordt weer opgebouwd. Juist door privé les kan een trainer goed je techniek in de gaten houden en je helpen.

 

Bij small group training is dit natuurlijk net zo belangrijk als bij personal training. Door de kleine groepjes van deze groepsles is het makkelijker voor de trainer om scherp te zijn op de technieken. Hoe groter de groep hoe moeilijker het wordt om van iedereen de techniek aan te passen, mocht dit fout gaan. Bij de small group wordt dus ook goed gecoacht op de juiste technieken en dan pas zwaarder trainen. Bij deze les is het ook fijn dat je op je eigen niveau mee kan trainen. Je kan zelf bepalen hoe zwaar je traint.

 

Eerst de juiste techniek aanleren en dan pas zwaarder trainen!

2. Sportbuddy die nooit afzegt

Een sportbuddy die nooit afzegt! Hoe fijn is dat? Nooit meer een excuus om niet te sporten.

 

bij privé les is dit natuurlijk de personal trainer die dan je sportbuddy is. veel mensen hebben een stok achter de deur nodig om echt regelmatig te blijven sporten. Dus een trainer hebben die nooit afzegt is dan echt geweldig! Af en toe wil je waarschijnlijk je trainer uitschelden als ze weer zegt dat je gewoon komt trainen. maar geloof me, het is het allemaal waard!

 

Wij zeggen niet af omdat we 100% commitment hebben om te zorgen dat jij resultaat behaalt.

 

Bij de groepsles heb je eigenlijk gewoon 4 sportbuddy’s! je hebt dan de trainer en 3 andere deelnemers die je helpen om door te gaan. Ik vind zelf daarom de small group ook een leuke les. De mensen moedigen elkaar aan en helpen elkaar. Samen trainen en samen resultaat behalen. Natuurlijk heb je echt wel een keertje geen zin, maar als je weet dat 4 mensen met enthousiasme op je wachten dan kom je wel.

 

Zeker een groot voordeel van personal training en small group is dat je altijd een buddy hebt die je motiveert en zorgt dat je doorzet.

3. Juiste begeleiding met voeding

Ik denk dat dit nog moeilijker is dan het trainen zelf. Voeding is een onderwerp waarbij mensen denken dat het gigantische ingewikkeld is, terwijl het ook heel simpel kan.

 

Naast het trainen is dit ook een belangrijk onderdeel bij personal training en small group training. Nogmaals wil ik zeggen dat het per gym verschilt of dit standaard in het pakket zit of dat je voor voeding nog extra moet betalen.

 

Bij Body Inverso begeleiden we ook zeker met voeding. Vooral bij personal training is dit een onderwerp wat wekelijks terug komt in de gesprekken. Begeleiding in voeding hoort er gewoon bij vind ik persoonlijk. Of iemand moet zijn voeding al goed op orde hebben dan valt er weinig over te praten. Een goed advies geven over voeding en hoe je het kan aanpakken zodat je het langer dan 4 weken volhoud.

 

Ik geloof in balans en dat voeding niet in een week helemaal perfect is. Gaat ook nooit gebeuren trouwens, maar dat is weer een ander verhaal. Een trainer kan je goed begeleiden met voeding zodat je niet te snel gaat of verkeerde keuzes maakt. Zoals bijvoorbeeld koolhydraten afzweren…Eet gewoon je boterhammetje!

 

Bij de small group is hierin de begeleiding wat minder intensief. Toch kan je altijd je trainer berichten, bellen of vragen tijdens de les om advies. We willen niet dat je onnodig te weinig eet, voedingsstoffen mist of juist te veel eet zonder dat je het doorhebt. Altijd vragen aan je trainer! Beter te veel vragen en zeker weten dat je voeding goed gaat. Elke trainer kan jou helpen met je voeding. Kan je trainer dat niet? Dan weet hij/zij vast wel een voedingsdeskundige in de buurt.

 

Personal training en small group heeft veel voordelen, maar de juiste begeleiding in voeding is voor veel mensen de reden waarom ze les hebben van een personal trainer.

4. Sporten wanneer het jou goed uitkomt

Hoe fijn is het als je op woensdag middag wilt trainen dat dat gewoon kan?!

 

Dat is het fijne aan personal training. Je kan samen met je trainer sporten op tijden die jouw goed uitkomen. Hierdoor wordt de drempel überhaupt al heel erg verlaagd voor de klanten. Het kost dus geen moeite om te komen sporten aangezien je traint op tijden die voor jou het beste uitkomen. Dikke plus punt!

 

Bij de small group is dit wel een beetje anders. Dit is standaard op vaste dagen en tijden. De meesten sportscholen hebben een groot aanbod voor de small group training. Dus eigenlijk zit er altijd wel minimaal 1 les tussen die voor jou goed uitkomt.

 

Bij Body Inverso wordt de small group training ook steeds populairder. Op dit moment geven we op 3 momenten in de week de groepsles, maar we zijn al bezig om een nieuwe dag te prikken voor nog een extra les! Hoe leuk is dat. Bij ons dus ook genoeg keus en er zit vast wel 1 dag bij dat jij ook kan sporten.

 

Voor mensen met een wisselend rooster of dag en nacht diensten is de small group training wel lastiger om aan mee te doen. Bij de meesten sportscholen en studio’s zijn de groepslessen vroeg in de ochtend of later op de avond. Mocht je werk hebben met een wisselend rooster dan is meestal personal training de beste optie. Dan kan je elke week kijken naar je werk rooster en daar omheen de trainingen inplannen.

5. Sneller resultaat

Hoe komt het toch dat je met een trainer sneller resultaat behaald dan wanneer je alleen gaat trainen?

 

Bij eigenlijk iedereen (behalve die 1% van de bevolking die echt ‘Die Hard’ zelf kan trainen) zit er altijd een stemmetje in je hoofd die tijdens je oefening al vertelt: ’Oké genoeg, je kan niet meer. Stoppen NU!’

 

ook wel bekend als je reptielenbrein.

 

Wat is het reptielenbrein?

Het reptielenbrein is iets wat iedereen heeft! News flash, je kan er ook niet vanaf komen. Het is echter wel belangrijk om je er bewust van te zijn.

 

Je reptielenbrein is dat stemmetje in je hoofd wat eigenlijk continue aanwezig is. Je luistert er onbewust ook nog eens de hele tijd naar. Dit stemmetje is maar goed voor 1 ding en dat is dat jij in je comfort zone blijft. Je reptielenbrein heeft eigenlijk een hekel aan verandering en spanning. Dat is ook waarom jij zo vaak in je hoofd hoort dat je dat niet moet doen.

 

Stel je nu eens voor dat je NIET luistert naar dat stemmetje? Dan gaan er veel nieuwe deuren voor je geopend worden. Nieuwe ideeën, avonturen en uitdagingen. Je gaat namelijk nooit wat bereiken als je maar in je comfort zone blijft. Oftewel niet luisteren naar je reptielenbrein.

 

Kan je het stemmetje uitzetten? Nee, jammer genoeg niet. Wel kan je er bewust van worden dat het er is en ook bewust ervoor kiezen om er niet (altijd) naar te luisteren.

 

Nu je weet wat dat stemmetje doet in je hoofd snap je nu ook waarom je meer resultaat boekt met een trainer?

 

Om weer teug te komen op sneller resultaat behalen met een personal trainer. Wij als trainers weten dat dat stemmetje er is en weten dus ook dat jouw grens toch echt nog een stukje verder ligt dan dat je zelf denkt. Wij helpen je om die grens op te zoeken op een verantwoordelijke manier. Techniek staat natuurlijk nog steeds bovenaan, dus we zoeken alleen die grens op als je techniek goed genoeg is.

 

Bij personal training heb je wel net even wat sneller resultaat dan bij small group training. Al kan je ook echt heel veel resultaat boeken bij de groepsles hoor.

 

Het verschil zit erin dat bij personal training de lessen worden afgestemd op jouw lange termijn doelstelling en subdoelstellingen. Hierdoor ga je veel gerichter te werk.

 

Bij de small group heb je te maken met meerdere mensen en dus meerdere doelen. De groepsles is dus dan ook standaard een total body workout (bij ons dan tenminste). Bij de groepsles heb je ook snel resultaat, maar toch net ietsjes langzamer dan wanneer je personal training doet.

reptielebrein

Personal training of small group training?

Oef dit is een lastige vraag! Beide zijn super leuk en gezellig. Ook qua resultaat kan je bij beide gigantisch goed resultaat boeken.

 

Personal training vind ik zelf heel leuk om te geven vanwege het persoonlijke contact. Het is niet meer een uurtje alleen trainen, maar ook een soort van bijkletsen.

 

Daarbij maak je van heel dicht bij mee hoe mensen zich beter gaan voelen en energieker worden. Vergeet natuurlijk ook niet dat je van dicht bij mee maakt hoe mensen hun doelen bereiken. Dat heb je toch maar even samen gedaan! Dat is echt mega vet en geeft een goed gevoel.

 

Small group training is leuk om te geven omdat je 4 vreemde mensen van elkaar steeds meer een groep ziet worden. De groep gaat steeds meer gezellig met elkaar kletsen, elkaar aanmoedigen en helpen tijdens de trainingen. Ook in de groep maken mensen grote stappen om gezonder te leven en hierdoor goeie resultaten behalen.

 

Je ziet dan echt dat de groep het oprecht leuk vind voor elkaar als ze resultaat boeken. Je traint samen en behaalt samen doelen zonder dat het een strijd is.

 

Het is altijd jammer als een traject weer afgelopen is en de groep valt uit elkaar. Toch zien we ook heel vaak dat dezelfde groep door blijft gaan, waardoor je nog meer een hechtere groep wordt.

 

Combineren?

Vaak wordt personal training gecombineerd met small group training. Dan heeft een klant toch bijvoorbeeld 1x in de week het persoonlijke en een op maat gemaakte training en dan 1x in de week samen trainen met een groep. Dat is ook een hele goeie optie voor mensen die 2x per week personal training te duur vinden en dus 1x de groepsles doen.

 

Zeker iets om over na te denken!

Vond je het interessant? Deel het!

 

Lees ook onze andere blogs

Krachttraining voor als je ouder bent

In deze blog leggen wij uit waarom krachttraining zo belangrijk is als je ouder bent. Gezond oud worden wilt iedereen, krachttraining speelt hier een belangrijke rol bij. Lees de blog en begin vandaag nog met krachttraining!

stappenplan beginnen met afvallen

in deze blog bespreken we een stappenplan om te beginnen met afvallen. Een plan om op een goeie manier gewicht te verliezen. Ook bespreken we waarom je wilt afvallen en hoe je dit stappenplan kan uitvoeren

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

trainer Joshua helpt een klant tijdens een personal training sessie

ADRES

Oude middenweg 229A
2491 AG Den Haag

Gratis parkeren

Contactformulier

    Heb je een voorkeur voor een trainer?