Afvallen in Den Haag met tips van een personal trainer.

Afvallen in Den Haag met tips van een personal trainer

Afvallen in Den Haag met tips van een personal trainer! Afvallen is altijd al een hot topic geweest, maar dankzij corona is dit nog meer. Mensen zijn nog nooit zo dik geweest als nu vanwege de lockdown. Bijna iedereen wilt krijg wat kilootjes afvallen.

In deze blog gaan we je vertellen hoe afvallen werkt en hoe wij jou kunnen helpen met afvallen.

Hoe werkt afvallen?

Afvallen is geen hogere wiskunde of iets wat totaal niet te begrijpen is. Iedereen kan gewicht verliezen. Het is eigenlijk heel makkelijk, alleen mensen maken het moeilijk. Waarom maakt iedereen het zo moeilijk dan? We willen graag een snelle oplossing, alleen er is geen snelle oplossing om langdurig gewicht te verliezen. Je moet geduld hebben en volhouden!

 

Natuurlijk kan je ook detox thee nemen of een sapkuur nemen, 10 kilo afvallen en daarna weer 12 kilo aankomen. Alleen lijkt mij veel verstandiger om 10 kilo af te vallen en dat die kilo’s er niet meer aankomen.

 

Ik heb het al een aantal keer kort uitgelegd in de blogs hoe afvallen werkt. Ik heb het dan over een calorieën tekort en (ofcourse) geduld. Vandaag duiken we er even wat dieper op in!

 

Energie balans

Energie balans kan je vergelijken met een batterij. Door te eten en te drinken geef je je lichaam energie, bijvoorbeeld om je lichaam warm te houden of om te sporten. Door te eten laadt je je batterij weer op. De batterij loopt weer leeg door energie te verbruiken. Er gaat energie in en uit je lichaam. Als er net zoveel energie binnen komt als dat er weer uit gaat, kom je niet aan in gewicht. Je blijft stabiel.

 

Door meer energie (eten en drinken) op te nemen kom je aan in gewicht. Als je bijvoorbeeld meer gaat sporten, oftewel je verbruikt meer energie elke dag, kan je weer stabiel worden in gewicht.

 

Hoe zit dat dan met afvallen?

Om gewicht te verliezen zal je dus minder moeten eten en drinken (energie op nemen) elke dag. Als je minder energie binnen krijgt, maar meer verbruikt ga je gewicht verliezen. Ga nu niet gelijk helemaal over de top en eet bijna niks. Je kan ook afvallen op een gezonde manier en vooral heel belangrijk een manier die je kan volhouden.

 

Zonder gelijk op een strikt dieet te gaan kan je ook myFitnessPal downloaden. Dit is een foodapp waarmee je je calorieën kan uitrekenen en bijhouden. Dit is een fijne manier om erachter te komen hoeveel calorieën je eet. Bijvoorbeeld je eet nu 2000 calorieën en je gewicht blijft stabiel, dan kunnen we naar 1800 calorieën zakken en kijken of je gewicht verliest. Het is heel belangrijk om eerst te weten hoeveel iemand eet voordat je (onnodig) extreem weinig gaat eten. Dit is een fijne manier om af te vallen, aangezien je niet op een dieet zit en je gewoon je wijntje kan nemen of een stukje chocola.

 

Om gewicht te verliezen kan je nogsteeds eten wat je lekker vindt. Het draait allemaal om het aantal calorieën. Daarnaast kan je er wel rekening mee houden om bij elke maaltijd een koolhydraat-, vet- en eiwitbron te eten. Vergeet ook niet fruit en groente te eten elke dag. Zo kan je zelf invullen wat je elke dag eet, maar krijgt je lichaam wel de voedingsstoffen die nodig zijn.  Hoe chill is het dat je elke dag zelf mag weten wat je eet en ook nog gewicht verliest! Een droom die uitkomt toch?

 

Het draait om bewustwording, doelen concreet maken en sturende coaching krijgen. Het draait dus niet om restricties op te leggen, voeding labelen als goed of slecht en dieet. Maak er een levensstijl van. Voordat je begint met een dieet kan je jezelf eerst afvragen of je dit dieet minimaal een jaar gaat volhouden. Is het antwoord nee? Begin er dan ook niet aan en zoek iets wat je de rest van je leven kan volhouden.

energiebalans is belangrijk voor gewichtverlies

Bewegen/sporten

Naast weten wat je eet is sporten en bewegen ook belangrijk om gewicht te verliezen. Er zit een verschil tussen bewegen en sporten. Allebei is van belang om gewicht te verliezen en je moet duw ook beide doen elke week.

 

Bewegen is zoals lopen, fietsen en alle andere dingen waarvoor je beweegt, maar het niet ‘moeite’ kost. Een halfuurtje wandelen is bewegen en een halfuur hardlopen is sporten. Bewegen is dus niet heel intensief. Eigenlijk moet je elke dag doen aan beweging, maar om de drempel te verlagen kan je eerst beginnen met 3 keer per week wandelen. Daarna kan je het aantal opvoeren naar bijvoorbeeld 5 of 6 keer.

 

Toen er nog geen coronavirus was gingen mensen vaak op de fiets naar hun werk of naar school. Je had toen zonder moeite genoeg beweging elke dag. Nu is dat even anders, zelfs voor dagelijkse beweging moet je moeite doen. Plan minimaal een halfuurtje per dag in om te wandelen of te fietsen als je weet dat je de hele dag niet gaat bewegen. Zo heb je gelijk een stok achter de deur om even pauze te houden. Even een frisse neus halen buiten!

 

Sporten is echt als het moeite kost. Denk hierbij aan fitness, hockey, atletiek, crossfit en voetbal. Na een uur ben je moe of voldaan van een goeie training. Dit is echt een uur intensief bewegen. Sport minimaal 2 keer per week en plan dit ook in. Anders ga je weer uitstellen en komt het trainen er niet van. Plan sporten in  je agenda net zoals je de afspraak bij de tandarts in je agenda zet.

 

Sport en bewegen is belangrijk om af te vallen. Het zorgt ervoor dat je meer calorieën verbrand op een dag en daarnaast helpt het ook om mentaal even te ontspannen. Voornamelijk krachttraining heeft veel voordelen om in combinatie te doen met afvallen, hier hebben we al een uitgebreide blog overgeschreven. Klik hier om de blog over de voordelen van krachttraining helemaal te lezen.

 

Voordelen krachttraining:

  • Vergroot onafhankelijkheid van ouderen
  • Verlaagt lage rugklachten(mits goed toegepast)
  • Beschermt spiermassa tijdens het afvallen
  • Vergroot zelfvertrouwen
  • Beter lichaamscontrole en lichaamsbewustzijn

 

Yes, dat klopt je spiermassa wordt beschermt als je gaat afvallen. Waarom is dit een voordeel? Dan zie je er niet uit als een saté prikker, maar dan heb je mooie vormen in je lichaam. Lang leve krachttraining in combinatie met afvallen!

Sporten is belangrijk bij afvallen in gewicht

Hulp bij afvallen in Den Haag

Gewicht verliezen verijst geduld en weten wat je doet. Je kan om hulp vragen van een coach. Je kan natuurlijk ook online zoeken naar informatie, maar online zal je ook veel dingen tegenkomen die niet waar zijn. Denk hierbij aan koolhydraten maken je dik, alleen van Keto dieet val je af, sap kuren zijn goed voor etc. dit is allemaal onzin. Ga opzoek naar een coach die er verstand van heeft en die jou kan coachen om op een effectieve en leuke manier gewicht te verliezen.

 

Afvallen is niet moeilijk of onmogelijk maar het vereist wel geduld en doorzettingsvermogen. Daarom is het vaak beter om dit onder begeleiding te doen van een coach. Een coach kan jou helpen om door te pakken of tegen te houden als je te hard gaat. Een trainer helpt jou met de balans vinden met afvallen en niet gelijk een crash dieet te doen.

 

Sporten met een personal trainer

Sporten met een personal trainer is de perfecte stok achter de deur. Je gaat niet snel afzeggen als je weet dat er iemand op je wacht en waar je voor betaalt (laten we eerlijk zijn😉). Maar is het genoeg om alleen dat uurtje te sporten om af te vallen? Nee, het is juist van belang dat je weet wat je in de overige 23 uur doet naast je training. Hier kan een coach je mee helpen. Het is van belang dat je naast je sport uurtje ook coaching krijgt. In zo’n coaching sessie ga je samen kijken wat je in de overige 23 uur voor gedrag vertoont en wat er moet veranderen. Dan pas ga je echt voor langdurig resultaat. Afvallen is geen ongrijpbaar iets, je moet het alleen wel doen. Met de juiste coaching kan iedereen afvallen. Afvallen zonder jezelf uit te hongeren en na een periode van afvallen niet weer gewicht aankomen.

 

Maar waar vindt je zo iemand? Ha, nou bij Body Inverso natuurlijk! Wij bieden een totaal concept aan van training en coaching. Oftewel sneller resultaat en langdurig resultaat! Afvallen zonder jezelf uit te hongeren en na een periode van gewichtsverlies niet weer in gewicht aan te komen. Nee, bij ons blijft het gewicht eraf!

 

Je kan bij ons een gratis proefsessie doen om te kijken of ons totaal concept wat voor jou is. Tijdens de proefsessie laten we in een notendop zien wat we allemaal voor jou kunnen betekenen. Daarnaast krijg je vanuit ons ook een eerlijk advies welke dienst het beste bij jouw doelstelling past. Geen bullshit, maar brutaal eerlijk.

 

Wanneer kom jij langs om je doelstellingen te bespreken en van de zomer strak in je bikini of zwembroek op het strand te liggen?

Ben jij er klaar voor om maximaal resultaat te behalen?

Boek hier jouw proefsessie en ga voor next level resultaat!

Vond je het interessant? Deel het!

 

Lees ook onze andere blogs

Fit blijven tijdens de zomer in Den Haag

Een blog over hoe je fit blijft tijdens de zomer. Tips om fit te blijven tijdens de zomer en hoe een coach jou daarbij kan helpen.

Stress verminderen door 5 tips van een personal trainer

In deze blog bespreken we wat stress is en de negatieve gevolgen van stress. Ook krijg je 5 tips mee om je stress te verminderen en hoe een coach je kan helpen om je stresslevel aan te pakken.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

trainer Joshua helpt een klant tijdens een personal training sessie

ADRES

Oude middenweg 229A
2491 AG Den Haag

Gratis parkeren