5 tekenen dat jij toe bent aan personal training

wanneer ben jij toe aan personal training?

5 tekenen dat jij toe bent aan personal training is een artikel wat een beetje confronterend kan zijn. Dat betekent dat jij alle 5 de punten kan herkennen en dus weet dat het tijd wordt om actie te ondernemen en te investeren in je eigen gezondheid.

 

Wat is personal training?

Personal training is heel simpel gezegd dat je aan het sporten bent onder begeleiding van een coach. echter kan personal training heel erg verschillen per trainer/coach. Dit kan verschillen in soort training, duur van de training, wel of geen coaching etc.

 

Wat houdt personal training bij Body Inverso precies in? Dat ga ik je nu vertellen!  Bij ons geven we niet alleen maar een uurtje les en daarna ga je weer weg en zien we je een week niet. Zo werken wij niet. Naast je 1,2 of 3 uur per week training heb je ook 1 keer per week een coaching sessie van 15-45 minuten. In deze sessie bespreken we alles over voeding, training en mindset. Dit doen we zodat je zo effectief en optimaal mogelijk je doelen kan behalen. Door coaching toe te voegen naast je training ben je bezig met een leefstijl te creëren. Dit zorgt ervoor dat je niet terug valt in oude gewoontes, waardoor je resultaat minder wordt.

 

Door de combinatie van coaching en training behaal je sneller en duurzamer resultaat.

5 tekenen dat jij klaar bent voor PT

Wanneer is het eigenlijk tijd om een personal coach in te schakelen? Dit is altijd een lastige vraag, maar hopelijk weet jij of jij toe bent aan personal training na het lezen van deze blog.

 

Na traplopen volledig buitenadem zijn

Ken je dat gevoel? De trap oplopen en boven aankomen en amper kunnen praten, omdat het voelt alsof je longen uit elkaar klappen en je hart bijna je borstkast uit schiet.

 

Je kan het bijna voelen hoe het is, aangezien iedereen wel dat soort momenten heeft. We lachen er altijd om en doen alsof het totaal niet uitkomt dat je zo buitenadem bent. Maar laten we even eerlijk zijn, vind jij het normaal dat je na 30 treden helemaal buiten adem bent? Ik vind van niet.

 

Waarom kan je niet een trap oplopen zonder naar lucht te happen? Nu niet zeggen dat iedereen dat heeft en dat het normaal is. Het is normaal als je de Chinese Muur in 30 graden bewandelt dat je dan buiten adem bent, maar niet bij een trap oplopen.  Oké, nu we het erover eens zijn dat het niet helemaal normaal is, is het tijd om wat te gaan doen aan je conditie.

 

Geen energie om met je kinderen buiten te spelen

Als je vader of moeder wordt wil je niets liever dan er altijd voor je kinderen zijn. Je wilt niet alleen je kinderen goed opvoeden, maar ook leuke activiteiten met ze doen. Kinderen hebben energie voor 10 dus die willen lekker buiten spelen en sporten.

 

Wil je de ouder zijn die op een bankje zit en naar zijn kind kijkt hoe hij/zij lekker aan het sporten en spelen is en zodra je kind naar je toe komt met de vraag: ‘Doe je mee?’ Je heftig je hoofd nee schud en lekker op je luie reet blijft zitten.

 

Of wil je de ouder zijn die op een bankje zit en kijkt naar zijn kind hoe hij/zij aan het sporten en spelen is en van die bank af komt en meedoet met je kind. Een uur of twee uur samen plezier aan het maken bent en je optimaal geniet van je family time.

 

Jij hebt de keuze welke ouder je wilt zijn. Ben je de eerste? Dan ben je 100% toe aan een personal training. Je doet het dan niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kinderen. Niks is zo belangrijk dan samen plezier maken met je kinderen zonder dat je je beperkt voelt. Hoe fijn is het als je samen met je kinderen plezier kan maken zonder dat je buiten adem de hele tijd bent?

 

Nek- en rugpijn komt vaak voor

Welkom in 2021 waar iedereen last heeft van nek- en rugpijn! We leven in een tijd dat we veel achter een beeldscherm te vinden zijn, maar met een hele ongelukkige houding. Doordat we in zo’n ongelukkig houding zitten krijgen we last van onze nek en rug.

 

Sinds 1,5 jaar werken veel mensen thuis door Corona. Bijna niemand heeft een goed bureau en een stoel waar ze op zitten, hierdoor trek je je schouders de hele tijd op of hangt je nek naar voren. Hierdoor krijg je steeds vaker pijn. Dit kan natuurlijk worden opgelost door een fysio, maar nog beter is om de kern aan te pakken. De kern aanpakken doe je door 2 manieren.

 

Als eerste ga je een goeie stoel en bureau kopen die op maat wordt gemaakt, zodat je met een goeie houding zit te werken. Je kan wel naar de fysio gaan, maar als je niet iets verandert aan je werk situatie zal de klacht steeds terug komen. Dat heet dweilen met de kraan open!

 

Daarna is het van belang om je spieren sterk te maken. Dit zorgt er ook voor dat je nek en rugklachten minder wordt en ook niet meer terug komt. Natuurlijk geldt dan wel de regel dat dit alleen gebeurt als je de techniek goed uitvoert van de oefeningen. Door krachttraining te doen maak je je spieren sterk en zal dit uiteindelijk ook leiden tot dat je minder klachten hebt of zelfs klachtenvrij bent. Lees hier een oude blog van ons over de voordelen van krachttraining>>>

 

Je kan je voeten niet meer zien

Ken je dat moment dat je onder de douch staat en je kijkt naar beneden en je vraagt je af waar je voeten zijn gebleven?

 

Voordat ik ga beginnen met mijn uitleg, wil ik dat je zelf goed gaat nadenken hoeveel mensen uit jouw directe omgeving dat (bier) buikje heeft? Je vraagt je vast af waarom je dan gelijk personal training nodig hebt? Zo erg is een bierbuik toch niet, heel Nederland heeft een buikje!

 

Laten we nu even dat gedrag niet gelijk goedkeuren, maar even kritische kijken naar de situatie. Dat buikje is vet, gewoon vet en niks anders. Dat vet zit allemaal rondom je organen, klinkt dat goed in jouw oren? In mijn oren klinkt dat als een serieus probleem. Er zit vet rondom je organen en dat is niet goed voor je gezondheid. Dus in plaats van het met zijn alle het goed te praten en te wijzen naar anderen dat zij  ook een buikje hebben, neem verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid.

 

Wil jij op een gezonde manier oud worden? Praat het dan niet goed, maar zorg voor jezelf.

 

Je doet altijd alles voor een ander

Je bent iemand die altijd klaar staat voor een ander en rent van hot naar her. Je wilt niks missen en je wilt bij elke activiteit aanwezig zijn van je kinderen. Prima toch?

 

Hoe druk je leven ook is, het is nogsteeds ook belangrijk om even me-time te hebben. Doen wat jij leuk vind en niet wat een ander van je verwacht. Even een moment pakken voor jezelf betekent niet dat je de mensen uit je directe omgeving verwaarloosd. Het betekent dat je juist aan het opladen bent om daarna weer voor mensen klaar te staan.

 

Het is oké om nee te zeggen en te kiezen voor jezelf. Als je dat doet kan je juist daarna met meer overtuiging en aandacht weer ja zeggen tegen iemand die jou nodig heeft op dat moment. Je kan je me-time zelf invullen, maar als ik dan toch me mening aan het geven ben….doe dan iets in je me-time wat er ook voor zorgt dat je met je gezondheid bezig bent. Dit kan je doen door lekker te gaan sporten, natuurlijk is een sport doen die je leuk vind wel van belang dan. Anders wordt het geen leuke me-time. Ga een stuk zwemmen, tennissen of duik de sportschool in.

 

Heb je echt heel veel moeite om die me-time in te plannen? Zoek dan een sportbuddy die samen met jou gaat sporten, hierdoor zeg je minder snel af! Maak samen een planning wanneer jullie gaan sporten en ga dan ook echt! Even opladen en wat voor jezelf doen.

wees gezond en neem personal training

Wat voor coach past bij mij?

Dit is heel persoonlijk en kan ik niet voor je bepalen. Wel raad ik je aan om 5 trainers/coaches uit te zoeken waar je zelf enthousiast over bent en ga het gesprek aan! geven ze ook een proefsessie? Doe dat dan ook zeker. Je moet je wel lekker voelen in de sportschool en een klik hebben met je trainer.

 

Ga het gesprek aan en doe een proefsessie, dan kan je goed ervaren hoe het is om met een trainer/coach te sporten. Voel je je op gemak bij een trainer en heb jij het idee dat deze persoon jou goed kan helpen om je doelen te behalen? Denk dan niet te veel na en ga het gewoon doen! Je gaat zoveel leren over fitness maar ook over je eigen lichaam. Kan niet anders dan dat het een goeie ervaring wordt.

 

Natuurlijk kan je ook bij ons een proefsessie aanvragen en kijken of onze werkwijze bij jou past. Vraag een proefsessie aan en binnen 24 uur nemen wij contact met je op!

Ben jij klaar om je dromen realiteit te maken?

Zet de eerste stap en vraag een proefsessie aan.

Vond je het interessant? Deel het!

 

Lees ook onze andere blogs

Is krachttraining noodzakelijk voor resultaat

In deze blog gaan we vertellen waarom krachttraining niet alleen leuk is, maar ook zorgt voor beter resultaat.

Waarom krachttraining voor vrouwen

Lees hier alles over de voordelen van krachttraining voor vrouwen. Veel vrouwen durven geen krachttraining te doen, laat mij je helpen om met zelfvertrouwen te beginnen in de sportschool.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

trainer Joshua helpt een klant tijdens een personal training sessie

ADRES

Oude middenweg 229A
2491 AG Den Haag

Gratis parkeren

Contactformulier